23 Eylül 2014

Yaz Okuma Şenliği Raporu

Bu aralar blogu çok ihmal ettim, farkındayım. Çok yoğun işlerim olduğundan, sürekli koşturduğumdan, önemli işlerle uğraştığımdan değil; sadece bu ay okuyamadım. Kozmik Üçleme'yi zar zor bitirip Okuma Şenliği'nin son gününe yetiştirdim, ama yazısını yetiştiremedim. Onu da bu akşam ya da yarın hallederim artık. Fakat pek okumadığım ve bloga hiçbir şey yazmadığım günler boyunca tamamen boş durmuş sayılmam. Pek sevgili Mit dedi ki: "Kayıp Rıhtım için Doctor Who'nun yeni sezonuyla ilgili bir şeyler yazmak ister misin?" İstemez miyim! "Ay yazıyorum ama du' bakalım neye benzeyecek? Of olmadı bu galiba. Yahu ben dizi sektöründen ne anlarım ki bu işe kalkıştım?" diye kendimi azarlaya azarlaya yazıyı yazdım, teslim ettim. Severek okuduğum siteye iki satır katkım oldu diye de çok sevindim. Böyleyken böyle işte... Gelelim Şenlik'teki içler acısı performansıma:

3 ay boyunca, toplam 2677 sayfa tutan 11 kitap okuyabildim. Ekstra puanlı kategorilerden yalnızca birini (3 kitaplık seri) tamamladım. Böylece 151 puanla bitirdim şenliği. Okuduğum kitaplar:

Adında bir sayı geçen kitap: İki Beyinli Adam - Michael Crichton (237 sayfa) 10 puan
Çevirmenlik de yapan bir yazarın kitabı: Filler Çapraz Gider - Altay Öktem (125 sayfa) 10 puan
Sahaftan alınmış kitap: Son Nesil - Arthur C. Clarke (248 sayfa) 10 puan
Masal kitabı: Charlie'nin Çikolata Fabrikası - Roald Dahl (205 sayfa) 10 puan
Biyografi: Pazarola Hasan Bey - Yavuz Selim Karakışla (80 sayfa) 10 puan
Yabancı dilde bir kitap: Azazel - Isaac Asimov (221 sayfa) 10 puan
Üç kitaplık seri: Kozmik Üçleme - C.S. Lewis (923 sayfa) 45 puan
Goodreads listesinden bir kitap: Kutsal Dedektiflik Bürosu - Douglas N. Adams (279 sayfa) 10 puan
Daha önce okumadığım yabancı kadın yazar: Elif - G. Willow Wilson (359 sayfa) 10 puan

Durum hiç iyi değil, görüldüğü üzere. Üstelik bu çok kategorili şenliği iki ayda tamamlayanlar varmış! Kendilerini içtenlikle tebrik ediyorum! =)

Çalışkan organizatörümüz Güz Şenliği kategorilerini de açıkladı bugün. Bu seferlik ben katılmıyorum. Birkaç ay boyunca yeni kitap almayı bırakıp evde biriken kitap yığınımı eritmeye çalışacağım. Hatta bloga başlamadan önce okuduğum bilim kurgu kitaplarını da hızlıca tekrar okuyup buraya yazmak istiyorum ama, bakalım yapabilecek miyim. Üstelik bir de tekrar öğrenci oldum, derslerim ne kadar zamanımı alacak bilmiyorum ama nedense epey yoğun olacakmış gibi geliyor. Ben şimdi susayım o zaman.

2 yorum:

  1. welcome back! okumayı bir yaşam biçimi haline getirmiş aydın insanlarda, okuma programını tutturamamış olmak ufak da olsa bir vicdani rahatsızlık yaratabilir :)) Ancak siz zaten her türlü şenlik hedefini aşan performansla okuyan bir kitap kurdusunuz! Öncelikle tebrik ederim.Diğer taraftan yeni kitaplar araştırmayı,satın almayı seven insanların kütüphanelerindeki kitapların bir kadersizliği de, bazen unutulmak suretiyle ihmal edilmek yani okunamamak olabiliyor.Tıpkı şu anda uzun zaman önce satın alıp okuyamadığım ve bana "beni niye hala okumuyorsun" diye bakan çok sayıda güzel şömizli kitabımın yoğun sitemleri gibi..Ama hayatın akışı bazen okuma programımızı etkileyebiliyor.Bu vesileyle yeni akademik döneminizde başarılar dilerim.en güzel kitaplar yaşamınızda size eşlik etsin ve hayatınızı güzelleştirsin!
    ankaralıkitapkurdu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O sitem eden kitaplara çok üzülüyorum ben, o yüzden artık biraz daha fazla ilgiyi hak ettiklerine karar verdim. Az okumanın verdiği vicdan rahatsızlığının üstüne bir de o kitaplar eklenince iş büyüyor üstelik =) Çok teşekkür ederim!

      Sil