10 Şubat 2014

Paslanmaz Çelik Sıçan hakkında

Bu yazıya neredeyse "ahahahah ahahah" diye başlayacaktım. Birkaç dakikadır anlamsızca gülüyorum. Az önce aklıma bir şeyler takıldı, Paslanmaz Çelik Sıçan serisini aradım Google'da. Açtığım ilk sayfada (yani Wikipedia'da) bulduğum şeyi yazmadan edemedim.

Daha önce, Paslanmaz Çelik Sıçan'ın İntikamı adlı kitabı anlatırken şöyle demiştim:
"Ah yahu Metis, ne diyeyim ben size! Üç gündür, Paslanmaz Çelik Sıçanın İntikamı'na baktıkça Metis'e söyleniyorum, içten içten homurdanıyorum. Bu kitap, Paslanmaz Çelik Sıçan ile başlayan serinin beşinci kitabıymış. Hangi mantıkla "Biz bu serinin ilk kitabını yayımladık; şimdi aradaki üç kitabı atlayıp beşinciye geçelim" dediniz? Hadi içinizden biri bu öneriyi sundu, bir tane aklı başında insan çıkıp "Saçmalama!" demedi mi?"
Az önce öğrendiğime göre, Paslanmaz Çelik Sıçan, bu serinin dördüncü kitabıymış! Hemen arkasından da beşinci kitap olarak Paslanmaz Çelik Sıçanın İntikamı geliyormuş. "Arada ne oldu acaba" diye merak ettiğim yerler zaten hiç yazılmamış. Şurada, bu serideki kitapları kronolojik olarak görebiliyoruz. In-series chronology parametresi ile sıraladığımızda, seri içindeki tarihe göre sıralanıyor; release date ile sıraladığımızda ise görülüyor ki bir Vakıf serisi, bir Star Wars karmaşası yaratabilir bu kitaplar da. Serinin on ikinci kitabı 1993'te, on birinci kitabı 2010'da, onuncu kitabı ise 1999'da yayımlanmış mesela.

İngilizce orijinallerini edinip okumak isteyen olabilir, birilerine faydası olur belki diye bu Wikipedia linkini ekleme gereği duydum. Bir de daha sonra lazım olursa kolay bulayım diye!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder