28 Haziran 2013

Gölgesizlerin Tutkulu Dansı

 
Gölgesizlerin Tutkulu Dansı - Thief of Hearts
Tess Gerritsen
Çeviren: Laden İldeniz
Martı Yayıncılık
Mart 2013 (1. basım)
336 sayfa

Çelişkili duygular içinde geçip giden Haziran ayı, bizim Yazar Ayları etkinliğine pek iyi gelmedi. Daha önce, seçilen yazarın hangi kitabını okusam diye uzun uzun düşünürken, bu ay neredeyse hiç okumayacaktım. Ama iki gün önce bir marketteki kitap reyonuna bakarken Tess Gerritsen'in daha önce adını duymadığım bir kitabını gördüm ve "Amaan, alıp okuyayım işte" diyerek aldım. Böylece, bu yılın 'öyle bir çoksatan ki, keşke okumasaydım öfff neyse...' kotasını doldurmuş oldum.

Geçen yaz, Gerritsen'in Cerrah serisini severek okumuştum; Gölgesizlerin Tutkulu Dansı, o serinin yanında çok yavan gelen konusu ve henüz yirminci sayfada iken tahmin ettiğim sonucu ile hayal kırıklığı oldu benim için. Öncelikle, bu kitap bir tıbbi gerilim değil, sıradan bir macera romanı. Kurgusu, karakterleri, konunun gelişimi bu tür kitapları hiç okumamış biri için ilginç olabilir ama bana yeni bir şey sunmadı.

Kitabın konusu, orta halli bir Hollywood filminden hallice... Zor durumdaki bir kadına yardım etmek için başını derde sokan yakışıklı burjuva, bu sırada karşılaştığı çekici fakat sabıkalı kadın; ikisinin tutku ve heyecan dolu macerası! Tanıtımını görüp izlemekten vazgeçeceğim bir film gibi.

Bir çırpıda okuduğum Cerrah serisi ve üç sezonunu keyifle izlediğim Rizzoli & Isles nedeniyle, Tess Gerritsen hakkında beklentilerim çok yüksekti. Bu kitap bütün beklentilerimi boşa çıkardı; hem konusu ile, hem de Martı Yayıncılık'ın bol imla/dizgi hatalı özensiz baskısı ile. Sonuç olarak, Tess Gerritsen okuyacaksınız Cerrah serisini şiddetle önermekle birlikte, Gölgesizlerin Tutkulu Dansı'ndan uzak durmanızı tavsiye ederim.

5 yorum:

  1. aynı fikirleri ben de henüz paylaştım , her kelimene katılıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevmediğim kitaplar hakkında yumuşak bir dil kullanmaya çalışıyorum ama, ancak bu kadar oldu. Yalnız olmadığıma sevindim =)

      Sil
  2. Proje:Ölümcül Virüsten sonra okumaya çalıtım fakat bende çok sürükleyici bulamadım

    YanıtlaSil
  3. okuyun iyi kitaptır.. her kitabın sürükleyici olmasını bekleyemeyiz yoksa okuyacak kitap kalmazdı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyacak çok fazla iyi kitap var, hepsine yetişecek kadar zaman yok. O yüzden size katıldığımı söyleyemem. =)

      Sil