9 Mayıs 2013

TARDIS Tag!



Bu günlerde bloggerdaki okuma listemde TARDIS tag'i gözüme çarpıyordu, boş bir vaktimde ben de yapayım derken baktım ki Pınarcığım ipin ucunu bana uzatmış. Yedinci sezonunu henüz izlememiş olsam da (biriktiriyorum!) Doctor Who 2005 serisinin ciddi bir takipçisiyim, henüz Whovian sıfatını tam olarak üstlenmedim ama olsun. İmalatı yarıda kalan el yapımı TARDIS çantam, yeni aldığım Doctor Who tişörtüm, biriktirmeye başladığım Doktor Kim kitaplarımla birlikte, ben bu tag'i yaparım! Her Whovian'ın hayali bir gün companion olmak, bakalım nerelere gidiyoruz...

1. Durak: Geçmişe yolculuk yapıyorsun. Hangi tarihe ve hangi eski kitabın içine yolculuk yapacaksın? Neden?
Bu bir bilim kurgu kitabı değil ve çok eski bir tarih de sayılmaz, fakat Bir Kadın Düşmanı'na gidip Homongolos'la tanışmak istiyorum ben. "Seni kimse anlamıyor, anlat bana, dinleyeyim." deyip uzun uzun sohbet edebilirim kendisiyle.

2. Durak: Orta Çağ'a yolculuk yapıyorsun. Hangi fantastik kitabı ziyaret edeceksin? Neden?
Henüz fantastik edebiyata pek girmediğim için bu soruya Orta Çağ'dan değil, çok daha öncesinden cevap veriyorum. Madem fantastik bir dünyaya gidiyoruz, Antik Yunan'a gidip kentaurları, Kerberos'u, griffonları ve tüm o güzel yaratıkları görmek isterim. Mümkünse yanımızda Edith Hamilton ya da Azra Erhat da bulunsun.

3. Durak: TARDIS'i uzaya götürüyorsun. Hangi bilim kurgu kitabını ziyaret edeceksin?
Bu soruyu cevaplamak çok zor. Vakıf serisini ziyaret edip R. Daneel Olivaw'la tanışmak; Kaplan! Kaplan!'a uğrayıp tanıdığım en hırslı karakter olan Gully Foyle'u görmek; Yıldız Gemisi'ndeki insanların arasına karışmak istiyorum.

4. Durak: Eve dönme vakti geldi ama TARDIS kazara alternatif bir evrene geçiş yapıyor. Hangi distopyaya iniş yaparsın ve düzene sokmaya çalışırsın?
Peki... Bu tag'in sorularını cevaplamak hiç kolay değilmiş. Kızıl Yıldız'a gidip sosyalistlerin arasına karışmak ve Leonid'le birlikte çalışmak isteyebilirim.

5. Durak: TARDIS çocuklarla dolu bir başka bir evrene geçiyor. Hangi çocuk kitabına giderdin ve neden?
Tabii ki Alice Harikalar Diyarında ve Aynadan İçeri. Lewis Carroll hem sevdiğim bir fotoğrafçı, hem hayalgücüne hayran olduğum bir yazar. Bu durumda, beyaz tavşanın arkasından atlayabilirim ben de.

6. Durak: TARDIS sonunda bulunduğun evrene geri dönüyor ve günümüz dünyasına iniş yapıyorsun. Hangi çağdaş/contemporary romana yolculuk yaparsın ve neden?
Karanlık atmosferi, masalsı karakterleriyle beni çok zorlayan Gölgesizler'e mutlaka uğramam lazım, belki daha iyi anlarım! Bir de Tanrı Acıkınca var tabii, mümkünse bir uğrayıp Shigella ile Necator'u görmek isterim.

TARDIS deyince neler neler geliyor aklıma; hazır Doktor'u bulmuşken paçalarına yapışıp "n'olur beni de Van Gogh'u görmeye götür" demek istiyorum; en sevdiğim bölüm olan Vincent and the Doctor'ı bir de canlı görmek ne güzel olur!

Ben bu soruları çok sevdim, blogunuzda ya da burada siz de cevaplayın, okuyalım. ^.^

2 yorum:

  1. Beni de götür yanındaaa. Bir de ne zaman görüşsek? Yakın zamanda görüşemeyip işimiz TARDIS'e kalırsa diye endişem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de gel yanımdaaa! İşimiz TARDIS'e kalmasın, bu haftasonu değil ama bir sonraki haftasonu süper olur sanırım. Cumartesi-pazar fark etmez =)

      Sil