25 Mayıs 2013

Cumartesi İlk 10: En Sevdiğim Yazarlar


Nasıl olmuş da şimdiye kadar bu blogu görmemişim! Yine sevgili Pınar'ın bir yazısı ile Sihirli Kitap'tan ve "Cumartesi İlk 10" etkinliğinden haberim oldu. Bu haftanın konusunu da sevince, hemen katılayım dedim. En sevdiğim on yazarı (kendi içlerinde sıralama yapmadan) listeliyorum. Buyrun:


1. Isaac Asimov
Benim için bilim kurgunun en büyük ustası! Türkçe'ye çevrilen tüm kitaplarını toplamaya çalışıyorum, onlar bitince çevirisi yapılmamış kitaplarının orijinallerini hedefe alabilirim.

2. Stanislaw Lem
İyi bilim kurgunun iyi edebiyat olduğunu bana öğreten, İletişim Yayınları'ndan çıkan tüm kitaplarını yıllar önce bir çırpıda okuduğum yazar. Bilim kurgunun ışın kılıçlarından, uzay savaşlarından ibaret olmadığını, sosyal bilimlerin ve insan ögesinin bilim kurguda ne kadar önemli olduğunu kanıtlar.

3. Reşat Nuri Güntekin
Zarif Türkçesi ile, okumaktan en çok keyif aldığım Türk yazar. İlk kez 11 ya da 12 yaşımda okuduğum (sonra her yıl en az bir kez daha okuduğum) Çalıkuşu başta olmak üzere, tüm romanlarında diline hayran oluyorum.

4. Douglas Noel Adams
Otostopçu serisindeki giriş yazısını bile çok sevdiğim, absürt mizahı ile beni kendine bağlayan yazar.

5. Agatha Christie
Kolay okunacak bir kitap istediğimde sığındığım ilk liman. Hercule Poirot karakteri ve akıllıca kurguları ile (onlarca kitabını okuduktan sonra bile) keyifle okuyorum.

6. Aziz Nesin
Mizahı, gözlemleri ve yalınlığı ile hem romanlarını hem öykülerini ayrı ayrı çok sevdiğim, tanışamadığım için zaman zaman çok üzüldüğüm yazar.

7. Alfred Bester
Bir tek kitabı ile en sevdiğim yazarlar ve en sevdiğim kitaplar listelerine girdi! "Kaplan! Kaplan!"ın ardından diğer kitaplarını da okumak için sabırsızlanıyorum.

8. Oğuz Aral
Aziz Nesin gibi, tanışamadığım için çok üzüldüğüm ve kitaplarını tekrar tekrar okuduğum,  Türk mizahının usta yazarı.

9. Arthur C. Clarke
Rama ve Bir Uzay Efsanesi serilerini ikişer kez okuduğum, bilim kurgu raflarımın olmazsa olmazı.

10. Atilla Atalay
Sıdıka'yı ayrı, diğer mizah yazılarını ayrı sevdiğim; ama en çok kitaplarının hep sonunda yer alan duygusal öykülerini sevdiğim yazar.

"İlk 10" etkinliğini çok seveceğim gibi gözüküyor. Bu ilk olsun, diğer cumartesilerde devam etmek umuduyla diyelim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder