20 Ocak 2013

Ozan Beedle'ın Hikayeleri


Ozan Beedle'ın Hikayeleri - The Tales of Beedle the Bard
J.K. Rowling
Çevirenler: Sevin Okyay, Kutlukhan Kutlu
Yapı Kredi Yayıncılık
Ocak 2012 (3. Basım) 
100 sayfa

Harry Potter serisini ben keşfettim! Ciddiyim! En azından, henüz Harry Potter bir fenomene dönüşmemişken, yayın haklarını YKY almamışken ilk kitabı keşfedip okuduğum için, ben keşfettim sayıyorum.

Şurada görüldüğü gibi, Harry Potter kitaplarının ilki 1999 yılında Dost Kitabevi'nden çıktı ve "Harry Potter ve Büyülü Taş" başlıklıydı. İşte o kitabı, çok komik bir biçimde Migros'un kitap reyonunda bulup "Bu neymiş ki böyle?" diyerek almıştım. Serinin devamı YKY'den yayınlanınca oradan devam ettim ama Felsefe Taşı'nı hiç almadım. Harry Potter serisi benim için Büyülü Taş'la başlıyor.

Yedi kitaplık ana serinin arasında Fantastik Canavarlar Nelerdir, Nerede Bulunurlar ve Çağlar Boyu Quidditch yayımlandı, bu iki kitabı neden almadığımı bilmiyorum; şimdi de baskıları tükendiği için alamıyorum. Son olarak Ozan Beedle'ın Hikayeleri yayımlandı, seriyi okuduysanız bunu bilirsiniz zaten, "Ozan Beedle'ın Hikayeleri" hem madde olarak, hem anlattığı öyküler dolayısıyla önemlidir. İşte o yüzden, yıllarca okuduğum Harry Potter kitaplarının ardından bunu da okumalıydım.

Ozan Beedle'ın Hikayeleri'nde beş adet çocuk hikayesi var. Hikayeler elbette keyifli ama benim için bu kitabın en keyifli kısmı Albus Dumbledore'un notları oldu. (Yeri gelmişken; Albus Dumbledore ve Sirius Black için uzun süre yas tutmuştum, itiraf ediyorum.) Biten seri ile birlikte veda ettiğim karakterleri tekrar buldum, çok mutlu oldum. Tüm Harry Potter serisini okuduysanız, bunu da okumak  isteyebilirsiniz.

2 yorum:

  1. Ben de bir tek bunu okumadım daha. :( İnşallah bunun da baskısı tükenmemiştir. Epey zaman oldu yayınlanalı. Gerçi tükenmesi için birkaç gün bile yeter ya... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bir yerlerde Fantastik Canavarlar'i ve Quidditch'i bulmayi umuyorum hala =)

      Sil