15 Ocak 2013

İstiridye Çocuğun Hüzünlü Ölümü


İstiridye Çocuğun Hüzünlü Ölümü ve Diğer Öyküler - The Melancholy Death of Oyster Boy & Other Stories
Tim Burton
Çeviren: Artemis Günebakanlı
Altıkırkbeş Yayın
Kasım 2011
128 sayfa

Tim Burton filmlerini severim, arada bir dönüp Beetle Juice ya da Edward Scissorhands izlerim hatta. Dolayısıyla, Ankara Kitap Fuarı'nda İstiridye Çocuğun Hüzünlü Ölümü (ve diğer hikayeler)'i bulunca hemen aldım. Daha önce de söylemiştim, kitap satın almadan önce arka kapağını okumamayı tercih edebiliyorum; sayfalarını kurcalamadığım da oluyor. Bu kitabı da aynı şekilde, sadece yazarına bakarak aldım.

Selin (yani yeğenim) benden önce okudu İstiridye Çocuğun Hüzünlü Ölümü'nü ve ışık hızıyla bitirdi kitabı. "Nasıl yani?" dediğimde "Abla kitabın içine baktın mı?" diyerek, sorumu soruyla cevapladı! Kitapta 23 tane minicik öykü ve pek güzel çizimler var. Mumya Çocuk, Yatağa Dönüşen Kız, kitaba adını veren İstiridye Çocuk gibi çok sevimli de karakterler var öykülerde. Kitaplıkta bulunmalı, arada bir göz atıp keyiflenmek için kullanılmalı. Kısa film tadında bir kitap olmuş.

5 yorum:

  1. Ben sizin aksinize içini açıp bakmış ve o parayı vermekten vazgeçmiştim açıkçası, incecik ve neredeyse boş bir kitap için biraz yüksek bulmuştum fiyatı. Halbuki hala çok da okumak istiyorum, bilahare -kendi paramı kazanmaya başlayınca örneğin- edineceğim kitaplar arasında. Tavsiyenizle beraber netleşti bu kararım, teşekkürler =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kitapların içine bakma alışkanlığı edinsem iyi olacak =)

      Sil
  2. aylardır merak ediyorum bi alamadım

    YanıtlaSil