16 Aralık 2012

Uzay Elbisemle Yolculuğa Hazırım



Uzay Elbisemle Yolculuğa Hazırım - Have Space Suit- Will Travel
Robert A. Heinlein
Çeviren: Sönmez Güven
Metis Yayınları
Aralık 1997 (1. basım)
243 sayfa

Robert A. Heinlein'ın keyifli kitabı Uzay Elbisemle Yolcuğula Hazırım (Pınar'ın dediği üzere) "young adult sci-fi" alt türüne dahil, eğlencelik  bir kitap. Ay'a gitmek isteyen ama bunun için imkanı olmayan genç Clifford (Kip) Russell'ın günlük hayatı ile başlıyor roman. Sonra, bir sabun markasının yarışmasına katılıyor. Yarışmanın büyük ödülü bedava ay yolculuğu, Kip bunu kazanamıyor ama teselli ödülü olarak gerçek bir uzay elbisesi kazanıyor.

Bir uzay görevinde kullanılmış olan elbisesinin bakımını yapıp, sorunsuz işler hale getiriyor; yeni parçalar ekliyor. Ve bir gece uzay elbisesini giyip bahçede dolaşırken uzaylılarla karşılaşıyor!

Romanın bu kadarını anlatayım, gerisini okurken öğrenin bence. Pınar bu kitabı pek sevmemiş, ben sevdim. Heinlein'ın hafif mizahı, Douglas Noel Adams'ı anımsatmadı değil; uzay elbisesinin detaylı bir betimlemesini okumak da fena gelmedi. Ama elbisenin içinde burnu kaşınırsa ne yapacağını yazmamış Heinlein. Şimdi bu kitabı 17 yaşındaki yeğenime okutacağım.

Hah, evet. Az önce yeğenimle birlikte oturup kitaplara baktık, baktık, baktık. Okunacak çok kitap birikmiş dedik. Ocak sonuna kadar, 6 hafta içerisinde okumak üzere on kitap bana, on kitap yeğenime seçtik, arada çakışmalar var tabii. Bakalım ne kadarını okuyabileceğiz.

Selin'in listesi:
  • Galaksi Şeytanları, Isaac Asimov
  • Uzay Elbisemle Yolculuğa Hazırım, Robert A. Heinlein
  • Evdeki Korku, Agatha Christie
  • Ölümün Sıcak Eli, Agatha Christie
  • Ölünün Aynası, Agatha Christie
  • Doktor Kim ve Gizli Silah, Malcolm Hulke
  • Yıldız Gemisi, Brian W. Aldiss
  • İnsanlar Neden Saçma Şeylere İnanır, Michael Shermer
  • İstiridye Çocuğun Hüzünlü Ölümü, Tim Burton
  • Gümüş Şimşek, Sir Arthur Conan Doyle
* Asimov, Heinlein ve Aldiss'i zorla ben ekledim listeye. Selin'den bir bilimkurgusever çıkacak, biliyorum!

Benim listem:
  • Doktor Kim ve Gizli Silah, Malcolm Hulke
  • Evdeki Korku, Agatha Christie
  • Bu Ölümsüz, Roger Zelazny
  • Ozan Beedle'ın Hikayeleri, J.K. Rowling
  • Kobaylar Kampı, Thomas Disch
  • İnsanlar Neden Saçma Şeylere İnanır, Michael Shermer
  • Gölgesizler, Hasan Ali Toptaş
  • Momo, Michael Ende
  • Kurmaca Alıştırmaları, Gökdemir İhsan
  • İstiridye Çocuğun Hüzünlü Ölümü, Tim Burton
Listelerimizi buraya da yazdım ki, kendimi sorumlu hissedeyim, biraz düzenli okuyayım. Haydi bakalım...

4 yorum:

  1. İstiridye Çocuğun Hüzünlü Ölümü yorumlarını(zı) sabırsızlıkla bekliyorum. Kapağına bayılmıştım bu kitabı ama Ankara Kitap 2012'de (nedense) kendimi tutup almamıştım kitabı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selin o kitabı liste başına aldı, benden önce okuyacak. Tim Burton izlemeyi seviyoruz, okumadan olmaz sanırım. Ben de fuarda aldım, bakalım nasılmış =)

      Sil
  2. Bu blog'a ne zaman girsem iş çıkışı D&R yerine sahaflara gidesim geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahaflara gitmek daha keyifli oluyor, öneririm =)

      Sil