11 Aralık 2012

Güle Güle Dünya


Güle Güle Dünya Son Öyküler
Isaac Asimov
Çeviren: Almıla Özbek
Sarmal Yayınevi
Mart 1997 (1. basım)
199 sayfa

İki Asimov öykü kitabını peş peşe anlatayım dedim, arada bir de Heinlein kitabı okudum aslında ama onu anlatmayı daha sonraya bırakabilirim.

Güle Güle Dünya, Sarmal Yayınları'ndan çıkmış. Kitabın kapağında "son öyküler" yazıyor ama içeride hiçbir açıklama yok, bu öyküler Asimov'un yazdığı son öyküler mi, yayınlanan son kitabı mı, neden orada öyle bir şey yazıyor, ben neredeyim, sen kimsin? Öhm... Sarmal Yayınları'na "Suikastçı" olayı dolayısıyla temkinli yaklaşıyorum zaten, sorgulamamak lazım sanırım.

Kitapta on beş hikaye var; roman yazan robotlar, çok zeki sinekler, zamanda yolculuk, AI (Yapay Zeka) filmine ilham kaynağı olmuş olabilecek bir robot var. Bu kadar öyküyü ayrı ayrı yazmak çok güzel olmayacak sanırım. Yine aynı şeyi söyleyeyim, bu kitabı bulursanız mutlaka alın ve okuyun. =)


Bir de Ankara Kitap Fuarı ile ilgili küçük bir şey söyleyeceğim. Fuarın giriş ücreti, içerideki yayınevlerinin yetersiz olması... Daha önce bahsedildi bunlardan. Ama yine de, bu fuar yapıldığı için çok mutluyum. Dokuz gün süren fuara dört kez gittim, hafta içi işe gitmek zorunda olmasaydım her gün fuarda olurdum muhtemelen. Çünkü süper insanlarla tanıştım, arkadaş oldum, standın arkasına geçip kitap bile sattım; süper muhabbet vardı fuarda! Pazar günü fuardan ayrılırken söylediğimi buradan tekrar edeyim: İyi ki geldiniz, yine gelin!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder