27 Ekim 2012

Langelot


Çocukluğumdan beri pek sevdiğim "Langelot" serisinin bir kitabını bulup okuyunca bahanem oldu; kısaca bahsedelim dedim.

Serinin yazarı Teğmen X (Lieutenant X) olarak geçiyor, gerçek ismi ise Vladimir Volkoff ve Rus asıllı bir Fransız. 1965-1986 yılları arasında tam kırk adet Langelot kitabı yazmış. Baskan Yayınları da, bu kitapları "İdeal Kitaplık" serisinde yayımlamış. İlk Langelot kitabımı ilkokuldayken okuduğumu tahmin ediyorum çünkü kendimi bildim bileli evde duruyor o kitap. Bir süredir de, sahaflarda bulursam almaya başladım ama pek kolay bulunduğunu söyleyemem ve 40 kitaptan sadece 4-5 tanesi var bende. Sevgili hocam Ali Murat Atay'da tüm seri vardı ve çok kıskanmıştım!

Langelot, Fransız Gizli Servisi'nin pek genç, yakışıklı, sempatik, yetenekli ajanı. Her kitapta başka başka maceralar, muhakkak genç olduğu kadar sevimli bir kız; bolca zorluk, sıkıntı; görevini başarıyla tamamlayan Langelot! 250-300 sayfalık, mini boy kitaplar; 1-2 saat içinde rahatlıkla bitiyor.

Kitapların güzel ilüstrasyonlarını ise önce Maurice Paulin, son sekiz kitapta ise Robert Bressy çizmiş.

Bulursanız alın, okuyun (sonra bana satın?)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder