6 Temmuz 2012

Üç Robot Yasası


Üç Robot Yasası
Isaac Asimov
Çeviren: Gönül Suveren
Altın Kitaplar Yayınevi
Kasım 1996 (1. basım)
222 sayfa


"Ben, Robot"un arkasından nasıl da güzel oldu bu kitap! Aniden bulduğum üç Asimov kitabını peş peşe bitirmeye niyetlendim, tam sırasıdır diyerek Üç Robot Yasası'yla başladım.

Bu kitap da, Ben, Robot gibi, üç yasa ile başlıyor; Susan Calvin döneminin yüz yıl sonrasında geçen yeni bir robot öyküsü okuyoruz. Uzman Keith Harriman ve JG modeli iki robotun ahlakî bir sorunu çözümleme çabası ve ABD Robotlar ve Makine Adamlar Şirketi'nin iflastan kurtulma yöntemini ve yine "fazla gelişmiş" robotların yarattığı tehdidi pek güzel anlatıyor Asimov.

Kitabın devamında robot öyküleri yok, Asimov'un diğer öyküleriyle devam ediyor. "Ay bilimkurgu neymiş" diyenlere, "ben okuyamıyorum öyle uzuuun uzun romanları" diyenlere, daha önemlisi bilimkurguyu "uzay, ışın kılıcı, savaş" sığlığında yorumlayanlara okutulası kitaplardan biri olmuş, 220 sayfalık kitap birkaç saatte bitebiliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder