27 Eylül 2010

Bir Film Yıldızı Nasıl Tavlanır


Bir Film Yıldızı Nasıl Tavlanır - How to Sleep With a Movie Star
Kristin Harmel
Çeviren: Elif Subaş
Turkuvaz Kitap
Ağustos 2010 (1. basım)
320 sayfa

Çoğunlukla bilimkurgu ya da sahafların en arka raflarından çıkmış kitaplar okusam ve hatta "çok satan" kitapları gizliden gizliye küçümseme eğiliminde olsam da; her zaman aynı tür kitaplar okuyamam ya! Arasıra da olsa, kafa yormayacak, salt eğlencelik kitaplar okumak keyifli oluyor. Bunun için büyük kitapçıların "yeni çıkan-çok satan" kısmına göz atmak yeterli. Ben de öyle yaptım ve Bir Film Yıldızı Nasıl Tavlanır'ı seçtim. Kitabın yazarı Kristin Harmel, bir dergi editörü. People, Glamour, Health gibi dergilere yazılar yazmış, Hollywood ünlüleriyle bol röportaj yapmış. Kitabını da benzer bir ortamda kurgulamış.

Bunun gibi "hafif" kitapları okumanın kötü yanları da var tabii... Öncelikle, zaten bir kitap okurken, bu kitapları da okumaya başlıyorum. O arada esas kitabımdan biraz uzaklaşmış oluyorum. (Örneğin, şimdi Erkek Acı Çeker, Kadının Ruhu Duymaz'ı okuyorum ben aslında; blogumun bir sonraki konusu da o kitap olacak muhtemelen) Bir de, galiba gereğinden hızlı okuduğum için; bu hafif kitaplar aldığım gün bitiyor ve hemen gidip başka başka kitaplar almak istiyorum. Her neyse, biz kitabımıza dönelim...
Kitabın esas kızı Claire Reilly (aynen kitabın yazarı gibi) başarılı bir dergi editörü; henüz yirmi altı yaşında ve çok çalışması sayesinde kendisinden daha yaşlı çalışanlarla aynı mevkiye yükselmiş. (Burada, Claire ile aynı yaşta ve hala öğrenci olduğumu unutmaya çalıştım...) Ucuz hilelere yönelmeden, olanca titizliğiyle çalışıyor ve ünlülerin çok parlak dünyasına kendini kaptırmamayı başarmış. Biz de Claire'in sakin hayatının nasıl saçma sapan bir biçimde değiştiğini okuyoruz. Bu hikaye kolaylıkla senaryolaştırılabilir ve pek beğenilen bir romantik komedi olarak vizyonda karşımıza çıkabilir!

Gerçi yaz bitiyor ama, Bir Film Yıldızı Nasıl Tavlanır, tam bir tatil kitabı. Birsürü klişe var kitapta; ama yine de akıcı yazılmış, keyifli espriler var. Hollywood'un parlak ünlüleri; Jimmy Choo, Manolo Blahnik, Prada, Gucci... giyen dergi çalışanları, bol dedikodu, kırmızı halı... Yani, romantik bir hikayeyi bol parıltılı hale getirecek her şey var kitapta. Çok güzel de dikkat dağıtıyor, vakit öldürmek için güzel kitap! =)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder