1 Eylül 2010

Benim kitaplarım!

Birsürü blog denemesi yaptım, bir türlü kıvamı tutturamadım ama sanırım. Havadan sudan yazdım, kitaplardan, ilişkilerden, müzikten, sözlükten... Bir araya getirip biraz uzaktan bakınca hiçbir anlam sunmadılar bana. Ben de dedim ki: havadan sudan blogum bir kenarda dursun, belki sonra yazarım. Ama bir de, akıllı uslu, düzenli bir blogum olsun. Düşündüm, taşındım; dedim ki en sevdiğim nesnelerden bahsedeyim.

Sanal çevremizde bol miktarda fotoğraf blogu var, pek çoğu da benim yapabileceğimden daha iyisini, büyük bir ciddiyetle yapıyorlar zaten. Fotoğraf blogu fikrine pek ısınamadım... Fakat, bir fotoğraf öğrencisi olarak, fotoğraftan daha çok sevdiğim kitaplarım var benim! Yine pek çok blog olabilir kitaplarla ilgili, ama ben yine de okuduğum kitaplardan bahsetme fikrini çok sevdim.

Bol bol kitap okuyorum, arasıra yeni kitap okumak istemezsem, daha önce okuduğum kitapları tekrar okuyorum. (Onlarca kez okuduğum kitaplarım var, durum pek iyi değil galiba...) Eh, işte bu çok sevdiğim kitaplardan bahsedeceğim, okuyan birileri olursa. Birbirinden çok alakasız kitaplar olacak muhtemelen; bilimkurgudan, Türk edebiyatından, sanat kuramından, mizahtan... Arasıra, yazarın üslubunu çalacağım belki, farkında olmadan. Acemilik... Bahsedeceğim kitapların bir kısmı, en yakın kitapçıdan, market reyonundan bulabileceğiniz kitaplar olacaktır. Geri kalanı ise, muhtemelen yeni baskıları olmayan, sahaf raflarından çıkardığım ya da on yıllardır evimde bulunan kitaplar olacak. Ortalama bir uzunlukta yazmaya çalışsam da, arasıra 3-5 satırla yetinebilirim; belki, bazen ipin ucunu kaçırırım. Kusura bakmayın!

Disclaimer: Edebiyatla tek ilgim, okumayı öğrendiğim günden bu yana çok hevesli bir okur olmaktan ibarettir. Sıklıkla yapacağım hatalar, tuhaf benzetmeler, olmadık yorumlar bu amatörlüğümden kaynaklı olacağından, üstelenmemeli "hadi oradan sen de" deyip geçilmelidir. Lütfen... =)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder